Wist je dat... Roeselare haar toeristische belevingen extra in de markt zet deze winter?

Roeselare zet sinds een paar jaar nog sterker in op de promotie van de toeristische troeven in de stad. Met een extra campagne tijdens deze wintermaanden wil de stad zijn permanent aanbod voor meerwaardezoekers een extra duwtje in de rug geven.

Want ook buiten het toeristisch zomerseizoen is een dagje Roeselare meer dan ooit de moeite waard met trekpleisters zoals KOERS, Het Kunstuur, de recent vernieuwde rondleiding in Brouwerij Rodenbach, maar ook Bunker 1944 en een nieuwe beleving rond Adriaen Willaert. 

De laatste jaren zette Stad Roeselare hard in op het verder uitbouwen van de stad als een toeristische bestemming. Denk maar aan de vernieuwde rondleiding in brouwerij Rodenbach of de beklijvende tentoonstelling over WO II en de Poolse bevrijding in Bunker 1944. Kunstliefhebbers kunnen sinds 2023 dan weer op een interactieve manier Belgische topkunst ontdekken tijdens een bezoek aan Het Kunstuur in de Sint-Amandskerk. En volgende week wordt, met steun van Toerisme Vlaanderen, ook nog eens een nieuwe muzikale beleefwandeling rond Adriaen Willaert gelanceerd. Tot slot is er KOERS, het internationaal gerenommeerd museum van de Wielersport, al jaren een must-see voor bezoekers aan de stad.   

Meer dan keuze genoeg voor meerwaardezoekers

Al deze trekpleisters zijn het hele jaar door te bezoeken, wat ervoor zorgt dat Roeselare ook buiten het zomerseizoen en zelfs bij minder weer een aantrekkelijke bestemming is voor een dagje weg. Daarom besliste de stad om naast de sterke toeristische zomercampagne ‘Gebeten door Roeselare’, ook op andere momenten in het jaar nog meer campagne te voeren voor ons toeristisch aanbod. 

Schepen Matthijs Samyn

De rode draad van het permanent toeristisch aanbod is dat meerwaardezoekers, met een passie voor cultuur, erfgoed en sterke verhalen hun hartje kunnen komen ophalen in Roeselare. De campagne wil die bezoekers, van over heel Vlaanderen, triggeren met ‘wist-je-datjes' en hen zo laten kennismaken met wat Roeselare allemaal te bieden heeft.   

 

‘Wist je dat je in Roeselare je eigen Rodenbachbier kunt blenden’, bijvoorbeeld, of ‘Wist je dat Samson en Ensor elkaar gevonden hebben in een kunst-expo in Roeselare’. Geen nieuwe info voor wie Roeselare al goed kent, maar wel verrassend en prikkelend om interesse te wekken van nieuwe bezoekers die nog nooit in Roeselare kwamen. De campagne spoort ook aan om de Roeselaarse bezienswaardigheden te combineren met elkaar, of met een half dagje shoppen bijvoorbeeld.  

Radio 1 en digitale advertenties

Deze toeristische campagne is aanvullend aan de de campagne ‘Kerst in Roeselare’. Onder andere door de samenwerking met Radio2 wil Roeselare mensen massaal naar de stad laten afzakken om te genieten van de kerstsfeer. Deze nieuwe toeristische campagne start ook in december, parallel met de kerstcampagne, maar loopt nog tot eind januari. Er wordt gemikt op meerwaardezoekers van over heel Vlaanderen en die worden bereikt via radiospots op Radio 1 en gerichte digitale marketing, onder andere via sociale media en een samenwerking met Uit in Vlaanderen. Ook de toeristische partners zoals Brouwerij Rodenbach en Het Kunstuur werden betrokken bij de campagne en werken enthousiast mee.  

De bedoeling is niet alleen om in deze wintermaanden extra volk te overtuigen om Roeselare te komen bezoeken maar ook om op meer langere termijn het imago van Roeselare als stad vol boeiende verhalen en belevingen te versterken. We blijven hard inzetten op promotie voor onze stad, vanuit verschillende invalshoeken en via gerichte marketing op het juiste doelpubliek.  

Burgemeester Kris Declercq

Omdat de focus ligt op de permanente belevingen, kan de campagne ook makkelijk op een later tijdstip herhaald worden.

  • Medium square matthijs samyn ppl

    Matthijs Samyn

    Schepen van Personeel en organisatie Dienstverlening en 1788, Ruimtelijke Planning, Jeugd, Vrijwilligers, ICT/Smart City, Evenementen, Dierenwelzijn, Toerisme, en KOERS, Mondiaal beleid
    Grote Markt 1 - 0492 58 19 09
    matthijs.samyn@roeselare.be

Contact informatie

Stad Roeselare
Departement Communicatie
Grote Markt 1
8800 Roeselare